Zdrowe przekąski w podróży.


Wybierając się w podróż poza wygodnymi butami i wodą warto zaopatrzyć się w jedzenie. Wszak wiadomo człowiek głodny, człowiek zły. 

Idąc w góry, lecąc samolotem czy przemierzając autostradę możemy zgłodnieć - normalka. Dlatego zamiast wpychać w siebie kolejnego snickersa warto zjeść coś zdrowego co doda nam energii, zatrzyma duży głód i jest smaczne. 
Będąc gdzieś za granicą - próbujmy lokalnej kuchni, jednak w drodze nie musimy, a nawet nie powinniśmy jeść czegokolwiek.

Więc co zdrowego zjeść w podróży? Jakie są dietetyczne i fit przekąski?



Nasze trzy złote zasady przy wyborze przekąsek na podróż to:
- BRAK BIAŁEGO CUKRU
- BRAK TŁUSZCZU PALMOWEGO
- JAK NAJMNIEJSZA ILOŚĆ KONSERWANTÓW I BARWNIKÓW 


Na pierwszy rzut idą... KANAPKI. 


Olejmy kajzerki z masłem i czymś seropodobnym i postawmy na coś co będzie naprawdę pyszne i zdrowe!

Jeżeli jesteśmy leniuszkami i nie chce się nam samym piec bułek to warto wybrać takie który mają jak najkrótszy skład. 

Dodatki? Dowolne byle nie takie które z naszej kruchej bułeczki zrobią papkę tj. pomidor. 
Dodatkowo jadąc autobusem lub lecąc samolotem zrezygnujmy z kiełbasy czy ugotowanego jaja. Nie każdemu ich intensywny zapach będzie się podobał. 

Do kanapek warto dodać sałatę, chudą szynkę, paprykę, awokado, kiełki czy łososia. 

OWOCE

Tutaj są dwie zasady: wybieramy takie których nie trzeba obierać nożem i takie która nie opaćkają nam wszystkiego dookoła. 

Warto więc spakować ze sobą banana, jabłko, mało soczystą brzoskwinię, gruszkę czy schować do pudełka agrest, czereśnie i truskawki. 

WARZYWA

Słupki warzywne to super zdrowa przekąska. Jeżeli macie taką możliwość to weźcie do nich hummus i mała vege impreza gotowa.

Stawiamy na marchewki, selera naciowego, paprykę, rzodkiewki, ogórki czy różyczki brokuła!
To idealna opcja dla osób chcących trochę schudnąć.

BATONY

Podobnie jak z bułkami - najlepsze domowe, ale jeżeli leń górą to warto zaopatrzyć się w takie bez cukru na pierwszym miejscu. Propozycji na półkach sklepowych jest wiele, a ich liczba ciągle rośnie. Co mnie bardzo cieszy! Nasze polskie trenerki też o tym nie zapominają i powydawały swoje.
Większość kupicie w praktycznie każdym sklepie typu Biedronka czy Lidl, a część w większych jak Tesco lub Auchan. Wiele zdrowych propozycji również wypatrzycie w Rossmanie.  

Oczywiście - patrzcie na skład. Te ze zdjęcia nie zawierają cukru czy tłuszczu palmowego, ale niektóre "fit" już tak. Więc po prostu czytajcie składy. 
A z takich co ja mogę polecić to Dobra Kaloria, Be Raw Chodakowskiej czy te Intenson.
Podróżując latem wybierajcie koniecznie takie bez czekolady, nawet gorzkiej! 

MUSY OWOCOWE

Szczelnie zapakowane, nie wyleją się i zawartość przy pomocy dziubka pakujemy od razu do buzi. 
Szanse na pobrudzenie się - praktycznie zerowe. 
Bardzo fajna i zdrowa opcja. W sklepie nie ma jeszcze dużego wyboru ale te ze zdjęcia wyżej znajdziecie bez problemu w Biedrze. 
Day Up poza owocami ma w składzie również m.in jogurt naturalny czy płatki owsiane. 


ORZECHY I OWOCE SUSZONE


Orzechy są co prawda kaloryczne, ale też dzięki dużej zawartości tłuszczu sycą na dłużej. Garść to będzie idealna ilość na przekąskę. Podobnie z suszonymi owocami. 
Jeżeli mamy możliwość - wysuszmy je sami jednak gdy nie kupujcie takie bez cukru i innych dodatków. Ja mogę polecić Wam suszone jabłka Crispy Natural oraz Brodowski Owoce (są genialne!). 

ZDROWE KRÓWKI

Mała ochota na coś słodkiego? Żaden problem! Z pomocą przychodzi Super Krówka. Ich krówki nie zawierają białego cukru, są ekologiczne, wegańskie i bezglutenowe. Znajdziecie je m.in w Auchan czy Rossmannie. Ja uwielbiam te o smaku toffie i kokosowym.

NAPÓJ PROTEINOWY


Saszetki proteinowe to również fajna opcja. Zamiast targać ze sobą 1 kg odżywki białkowej pakujemy kilka saszetek do torebki, bierzemy szejker i mieszamy z wodą. 
Ja polecam mocno te od Chias

COŚ DO POCHRUPANIA


Chrupaki, wafle ryżowe i kukurydziane czy pieczywo chrupkie śmiało zastąpią chipsy jednak nie nasycą np. tak jak kanapka. Jednak również są dobrą opcją. 

GOTOWIEC OBIADOWY 


12h w trasie i masz ochotę na ciepły obiad, a hot dog ze stacji czy hamburger z przydrożnego zajadu nie wydaje się być najlepszą opcją? Z pomocą przychodzi Inna Bajka. Wystarczy, że mieszankę zalejesz wodą i pełnowartościowy, zdrowy posiłek gotowy. Do wyboru jest wiele smaków także każdy znajdzie coś dobrego dla siebie. 


6 komentarzy:

  1. Najlepsza opcja to coś do pochrupania i zdrowe krówki inne nie bardzo do mnie przemawiają. Po prostu nie lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kanapki jak najbardziej. Do tego owoce i warzywa...w sumie wszystko co wymienilas w naszym plecaku sie znaduje😀. Kiedys, jak wybieralismy sie na wycieczki to liczylismy na fast foody, snickersy😊 i co tam akurat po drodze bylo. Od jakiegos czasu, dzieki Bogu, jestesmy bardziej uwazni i wole poswiecic pol godziny i przygotowac swierze i smaczne jedzonko😎

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze że uwielbiam podgryzać i chrupac podczas podrózy, więc Twoje opcje jak najbardziej mi odpowiadają

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie te propozycje wyglądają smakowicie 😘 Lubię podjadać

    OdpowiedzUsuń
  5. Super lista, ciesze sie ze trafiłam na nia przed wyjazdem na urlop :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Czarna Wisienka , Blogger